Általános Szerződési Feltételek

 

   Ex-Quintex Kft.

 Hatályos: 2016.07.22-től

 Tartalom:

1.      Ex-Quintex Kft. adatai

2.      Az általános szerződési feltételek elfogadása

3.      Fiók regisztráció

4.      Adás-vételi szerződés létrejöttének folyamata

5.      Szerződés teljesítése

6.      Ajándék kártya szabályzat

7.      Kedvezmények.

8.      Kellékszavatosság

9.      Termékszavatosság

10.        Elállás

11.        Ügyfélszolgálat

12.        Jogérvényesítési lehetőségek

13.        Szerzői jogi feltételek

14.        ÁSZF hatálya

15.        Záró rendelkezések

16.        Mellékletek

 

1. Ex-Quintex Kft. adatai

 

Név: Ex-Quintex Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely és levelezési cím: 2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16

Telefonszám: +36 30 948 0406

E-mail cím: info@quintzjeans.hu

Cégjegyzékszám: 11-09-005965

Adószám: 11475299-2-11

Bejegyző bíróság megnevezése: Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

Adatkezelési nyilvántartási számok: NAIH-102991/2016, NAIH-102992/2016, NAIH-103053/2016

Kamarai tagság: Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara


A jelen ÁSZF és az ÁSZF alapján létrejövő egyedi szerződések értelmezésében a Forgalmazó, Vállalkozás és Quintz Jeans kifejezések alatt egyaránt az Ex-Quintex KFT.-t kell érteni.

 

 

2. Az általános szerződési feltételek elfogadása

 

 

2.1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.

 

 

2.2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem. 

 

 

3. Fiók regisztráció

 

 

3.1. A regisztráció során lehetősége van a vásárlással összefüggő adatait megadni számunkra olyan módon, hogy ez bekerüljön az ügyfeleinkről vezetett nyilvántartásunkba. A regisztrációval létrehozásra kerül saját személyes Quintz Jeans fiókja.

 

3.2. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, ez ugyanakkor számos előnyt biztosít a vásárlást tervező látogató számára az alábbiak szerint:

  • a megrendelési folyamatot kényelmesebbé teszi, hiszen ez esetben a következő vásárlás alkalmával már nem szükséges az újabb részletes  adatbevitel,
  • lehetőséget biztosít a törzsvásárlói programunkban való részvételre, amely állandó kedvezményeket biztosít és ezen felül egyedi ajánlatokat  is,
  • biztosítja a korábbi vásárlások adatainak áttekinthetőségét.

 

3.3. A regisztráció során létrehozott Quintz Jeans fiókjában szereplő adatokat bejelentkezés után bármikor megtekintheti vagy módosíthatja, regisztrációját a későbbiekben bármikor egészben is törölheti. (Fontos, hogy az adatváltozások átvezetését a következő vásárlást megelőzően végezze el!).

 

4. Adás-vételi szerződés létrejöttének folyamata

 

4.1 Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalán, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.) 


4.2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. 


4.3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja. 

 

4.4. A webáruház látogatása során a tájékozódást követően a „Kosárba rakom” feliratra (Kosár ikonra) kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. A termék oldalon az árak bruttó árak, forintban értendőek és tartalmazzák az ÁFA-t. Amikor a terméket a kosarába helyezi, a termék oldalán marad, de a kosárba helyezett terméket megtekintheti az oldal jobb felső sarkában lévő kosárban, amely tájékoztatja Önt arról, hogy a termék elhelyezésre került a virtuális kosarában, feltüntetve a termék megnevezését, méretét, színét, mennyiségét, a termék nettó és bruttó árát egyaránt. Több termék kosárba helyezése esetén mindezen adatok termékenként külön-külön megjelennek ezen az oldalon. Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibásnak tekinthetünk egy árat, amikor egy termékkel kapcsolatban feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. Hibás ár esetén a megrendelést (az ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni.  Amennyiben a vásárló hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban  nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő vásárló általi ajánlattétel (megrendelés) esetén a  munkatársunk felhívja a vásárló figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. 

 

 

4.5. A kosár tartalma felületen módosítani tudja a korábbi választásait, terméket tud törölni a kosárból, kosárban lévő termék mennyiségét tudja csökkenteni, vagy növelni. Ezen a felületen választhat továbbá, hogy visszatér a webáruházba egyéb termékek iránt érdeklődni („Vásárlás folytatása”) vagy befejezi a termékek nézegetését és folytatja a kiválasztott termék(ek) megvásárlására irányuló további teendőket a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva. Amennyiben az utóbbit választotta, akkor a ,,Bejelentkezés” fülre érkezik, ahol lehetősége nyílik új vásárlóként regisztrálni, már regisztrált vásárlóként bejelentkezni vagy regisztráció nélkül folytatni a vásárlást.

Új vásárlóként regisztrál: kitölti a regisztrációhoz szükséges adatokat

Regisztrált vásárlóként bejelentkezik: az e-mail cím és a jelszó megadása után ellenőrizheti adatait, szükség esetén új címet adhat meg.

Vásárlás regisztráció nélkül: személyes adatokat kell megadni a szállításhoz

Az adatok megadása fülön ki kell választani, hogy magánszemélyként vagy jogi személyként vásárol. Amennyiben jogi személyként vásárol, abban az esetben kötelező megadni az adószámot.

A megrendeléssel összefüggésben kötelezően megadandó személyes adatait jogszabályi felhatalmazás alapján, a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyíthatósága érdekében kezeljük. A személyes adatok kezelésével összefüggő részletes feltételeinket az „Adatkezelési nyilatkozat” tartalmazza, amelyet a címére kattintva közvetlenül is elérhet.

 

 

4.6. A személyes adatok megadását követően a szállítás módjának kiválasztása következik. A házhozszállítási szolgáltatásokat harmadik fél szállítást végző szolgáltató alkalmazásával – eltérő rendelkezés hiányában – díjazás ellenében biztosítjuk. A quintzjeans.hu webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások díjazási feltételeit a „Szállítás, fizetés” tartalmazza, amely a jelen ÁSZF mellékletét és elválaszthatatlan részét képezi. A „Szállítás, fizetés” címére kattintva közvetlenül is elérhető.

Házhoz szállítás (GLS, MPL), GLS vagy MPL csomagpontra, csomagautomatába kézbesítés, postára való kézbesítés és Márkaboltban történő személyes átvételi módok közül lehet választani. (Természetesen lehetőség van arra is, hogy a webáruházat csak tájékozódási célra használja és a kiválasztott terméket valamely Quintz márkaüzletben vagy viszonteladónktól vásárolja meg, amely esetben szállítási költség a vásárlás összegétől függetlenül nem merülhet fel.)

 

Szállítási díjak Magyarországon az összes szállítási mód esetén:

30.000 Ft alatti rendelés esetén 1500 Ft a szállítási díj.

30.000 Ft feletti rendelés esetén a kiszállítás ingyenes!

 

A quintzjeans.hu webáruház a termékei kiszállításához a GLS és MPL futárszolgálat szolgáltatásait veszi igénybe. Valamennyi megjelölt szállítási díj magában foglalja a csomagolás és a szállítás teljes költségét. 

Személyes átvétel esetén márkaboltunkban (2500, Esztergom, Rákóczi tér 2/A) a kiszállítás minden esetben ingyenes.

 

Külföldre való szállítást is vállalunk a Packeta Hungary Kft.-n keresztül. Jelenleg Németországba, Ausztriába, Szlovákiába és Romániába kérhet szállítást a webáruházban leadott rendelés során. Amennyiben más országba szeretné kérni a csomagot, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben (info@quintzjeans.hu), mert a Packeta Hungary Kft. szoltáltatásában több mint 25 országban van lehetőségünk csomagot feladni!

Külföldre való szállítás esetén kizárólag online bankkártyás fizetéssel tudja kiegyenlíteni a vételárat.

Amennyiben a külföldre szállított termékeket méret probléma miatt cserélni kell, úgy a csere megoldható a webáruházban feltüntetett, adott országhoz tartozó szállítási díjakon. Futárt küldünk a visszaszállítandó termékért a megadott csomag pontra, melynek költségét a vásárló állja. Miután megérkezett hozzánk a termék, feladjuk a csere csomagot, melynek díja szintén a vásárlót terheli. (Példa: Szlovákiába rendelt csomagot, de nem lett jó a méret. Megadjuk Önnek, hogy melyik legközelebbi csomag pontra vigye be a visszaküldeni kívánt árut. Ennek díja a termék(ek) összegétől függően (lásd "Szállítás, fizetés") 4000 Ft vagy 4500 Ft. Miután megérkezett hozzánk a csomag feladjuk a jó méretet, aminek díja a termék(ek) összegétől függően szintén 4000 Ft vagy 4500 Ft. Így összesen a csere díja 8000 Ft vagy 9000 Ft.

 

 

4.7. Magyarországon utánvét, bankkártya és előre utalás fizetési módok közül választhat a megrendeléséhez kapcsolódóan.

  • Utánvétes fizetés esetén a csomag díját az átvételkor fizeti készpénzben vagy bankkártyával a futárnak. 500 Ft-os utánvéti díjat számítunk fel.

Csomag automatás átvétel esetén a helyszínen bankkártyás fizetés lehetséges.

Személyes átvétel esetén (2500, Esztergom, Rákóczi tér 2/A) banki előre utalás, online bankkártyás, a helyszínen készpénzes vagy bankkártyás fizetés is lehetséges.

  • Banki előre utalás esetén a fizetendő összeget előre át kell utalni az ERSTE Banknál vezetett számlaszámunkra.

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Cég neve: Ex-Quintex Kft

Bankszámla szám: 11600006-00000001-97559077

Megjegyzésben a rendelés számát kérjük feltüntetni!

  • Online bankkártyás fizetés esetén a megrendelés elküldésekor a bank biztonságos fizetést garantáló oldalán fizeti ki gyorsan és kényelmesen a csomag végösszegét.

Ezen az oldalon belül is lehetősége van továbbá a kiválasztott termék(ek), megrendelési szándék módosítására a „Vissza a kosárhoz” gombra kattintva. A kiválasztott harmadik fél fizetési szolgáltató által biztosított fizetési módhoz kapcsolódóan minden esetben irányadóak az igénybe vett fizetési szolgáltató szerződéses feltételei. A harmadik fél fizetési szolgáltató a fizetési tranzakcióhoz kapcsolódóan díjat érvényesíthet az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékeként. Ezen szolgáltatási díjak nem tekinthetőek a quintzjeans.hu webáruház által nyújtott szolgáltatás ellenértékének, nem képezik a quintzjeans.hu webáruház bevételét, ezek mértékét nem mi határozzuk meg.

 

4.8. A rendelés összesítése oldalon mindent rendben talál és a Vásárlási feltételeket, a rendeléssel járó fizetési kötelezettségeket kipipálva elfogadta, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti a megrendelését és elküldheti a quintzjeans.hu webáruház részére, ellenkező esetben visszaléphet a korábbi oldalakra az adatbeviteli hibák kijavítása céljából. A megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.

 

 

4.9. A rendelés feladásával adás-vételi szerződés jön létre Ön és az Ex-Quintex Kft. között a kiválasztott termék(ek) tárgyában. A szerződés elektronikus úton, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján, távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. Amennyiben Ön a vonatkozó hatályos törvényi szabályozás értelmében fogyasztóként minősül (jelenleg hatályos meghatározás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy), úgy a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

 

4.10. A szerződés létrejöttét követően a harmadik fél fizetési szolgáltató oldalára irányítjuk, amennyiben a megrendelés során bankkártyás fizetési módot választott. Bankkártya választása esetén a fizetés a szerződés hatályba lépésének feltétele.

 

 

 4.11. A megrendelés kézhezvételét legkésőbb 48 órán belül e-mailben visszaigazoljuk Önnek, amely tartós adathordozóként megerősíti, hogy megkaptuk az Ön által elküldött megrendelést, továbbá a megrendelésének részleteit is tartalmazza. A visszaigazoló email a szerződéskötés tartós adathordozón történő visszaigazolásaként minősül a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdésében foglaltakkal összhangban, amelynek alkalmazásához a fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja. Az Ex-quintex Kft. által kiállított és a kiszállított termékekhez mellékelt adóügyi bizonylatok papír alapú hiteles okiratként igazolják, hogy a szerződést az Ex-Quintex Kft. létrejöttnek tekinti és tartalmazzák ennek lényeges feltételeit is.

 

4.12. Amennyiben valamely adatbeviteli hibát csak a visszaigazoló email alapján észlel, úgy ennek javítását kezdeményezheti a visszaigazoló email alapján 1 munkanapon belül küldött válasz email útján is. Ezt ugyanakkor már szerződés módosítási javaslatnak tekintjük és a szerződés teljesítését felfüggesztjük addig, amíg a megkeresése alapján a javítás megtörténik és a javított adatok helyességét megerősíti.

 

 

4.13. A vásárló elfogadja és tudomásul veszi, hogy az Ex-Quintex Kft.-t a vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra, e-mail fogadására nem alkalmas e-mail elérhetőség megadására visszavezethető teljesítési késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért felelősség nem terheli. Az Ex-Quintex Kft.-t nem terheli felelősség továbbá az abból adódó károkért, ha a vásárló a regisztráció során meghatározott jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem az Ex-Qintex Kft.-nek felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

 

5. Szerződés teljesítése

 

 

5.1 A megrendelés kézhezvételét követően törekszünk a megrendelt termék(ek) lehető legrövidebb időn belül történő kiszállítására az Ön által megjelölt magyarországi címre.

Amennyiben utánvétes vagy bankkártyás fizetési módot választott, 1-3 munkanapon belül kézhez kaphatja a rendelt terméket.

Ha banki előrefizetést választott, az összeg bankszámlára megérkezését követően 1-3 munkanapon belül kézbesítjük a csomagot.

Személyes átvétel esetén akár már a rendelés napján, de legkésőbb 3 munkanapon belül átveheti a csomagját.

Külföldre való szállítás esetén 3-5 munkanapon belül kézhez kapod a csomagot. Amennyiben ennél több időt vesz igénybe a kiszállítás, azt előre jelezzük feléd.

A termékek kiszállítási ideje függ attól, hogy mely raktárunkban áll készleten. Amennyiben Ön több terméket is rendel egyidejűleg, úgy a termékeket együtt szállítjuk ki, azaz a leghosszabb szállítási idejű termék szállítási ideje lesz irányadó. A megrendelt termékeknek Magyarországon 7 munkanapon belül meg kell érkezniük Önhöz, illetve az Ön által kiválasztott GLS Pontra. Amennyiben korábban nem egyeztettük Önnel a csomag későbbi kiszállítását és a megrendelt termék(ek) nem érkeznének meg 7 munkanapon belül, úgy a megfizetett vételárat és szállítási díjat erre irányuló igénybejelentése alapján 14 napon belül visszatérítjük az Ön részére. A vásárló elfogadja, hogy az Ex-Quintex Kft. az árukészlet nyilvántartási hibából fakadó teljesítési hibával összefüggő felelősségét a vásárló által megfizetett vételár és szállítási díj együttes összegére korlátozza. A jelen pontban foglaltak értelmezésében a teljesítési határidő sikertelen kézbesítési kísérlet esetén is teljesítettként minősül (kézbesítés időpontjában a termék(ek) átvételére jogosult személy nem fellelhető a szállítási címen).

A futár a csomagok kézbesítését munkanapokon 8:00 és 17:00 között végzi. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi címet megadni. A kézbesítés várható napjáról értesítést kap SMS-ben vagy e-mailben a futárszolgálattól. A futár kétszeri kézbesítést kísérel meg. Amennyiben az első kézbesítés sikertelen, a futár értesítőt hagy hátra és a címzettel telefonon egyeztet a második kézbesítés helyéről és idejéről. Sikertelen egyeztetés esetén a futár a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. 

 

 

5.2. A terméknek a futártól (kézbesítési megbízott) való átvételével és az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék(ek) mennyiségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy utólag mennyiségi reklamációt nem áll módunkban elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak.

 

 

5.3. Ha az átvétel során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről a futártól kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, a termék visszavételét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt fizikai sérülésért nem tudunk helytállást vállalni.

5.4. Amennyiben nem megfelelő a rendelt termék mérete, színe, vagy bármi okból nem megfelelő a termék, a csomag kézhezvételétől számított 14 napon belül benyújthatja csereigényét az oldalunk láblécében a ,,Termék cseréje, visszaküldése” menüpontban található űrlap kitöltésével, telefonon (+36 30 9480406
) vagy e-mailben (info@quintzjeans.hu).

Miután leadta csereigényét kérjük ne adja fel a visszaküldeni kívánt terméket, várjon míg elküldjük a csomagcseréről a további teendőket! Utánvéttel feladott csomagot nem áll módunkban átvenni! A csomag csere egy időben történik majd a futárnál. A cserecsomag díja 3000 Ft. Az eredeti számlát őrizze meg, ne küldje vissza a részünkre!

 

    6. AJÁNDÉK KÁRTYA SZABÁLYZAT

 

6.1 Lehetőség van webáruházunkban Ajándék kártya vásárlására is. A kiválasztott kártya igénylésének folyamata ugyan úgy zajlik, akár csak egy ruhadarab vásárlása.

6.2 Ajándék kártyát kizárólag a Quintz Jeans webáruházban és a Quintz Jeans esztergomi márkaüzletében igényelheti és vásárolhatja le. A kártya készpénzre nem váltható be.

6.3 A kártya igénylésétől számított fél éven belül használható fel.

6.4 Amennyiben webáruházunkban igényelte az Ajándék kártyát, úgy 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheti postacímünkre és mi visszautaljuk a kártyán szereplő értéket.

 

7. Kedvezmények

 

7.1. Webáruházunkban állandó jelleggel tartunk akciós termékeket. Ezen termékek esetében az egyedi akciós ár a készlet erejéig tart.

 

7.2. Törzsvásárlói programunk kizárólag a quintzjeans.hu webáruházban és Esztergomi márkaboltunkban vehető igénybe. A webshopban a saját törzsvevői fiókunkba való belépés után vásárolhatunk kedvezményesen. Az esztergomi boltunkban a törzsvásárlói kártya számának megadásával lehet a Törzsvásárlói program szabályzatában meghatározott kedvezményeket érvényesíteni vagy bármilyen tőlünk kapott törzsvevői hírlevél felmutatásával. A Törzsvásárlói programunkról bővebb információt itt talál>>

 

7.3. Egyes kedvezmények igénybe vételével összefüggésben az alábbi korlátozásokat szükséges figyelembe venni:

  •  Akciós árú termékek esetében további (egyedi/törzs) kedvezmény nem érvényesíthető;
  •  Határozott idejű/lejáratú kedvezmények csak a megadott időszakban érvényesek és felhasználhatók;
  •  Kedvezmények (egyedi/törzs) összevonására, halmozására nincs lehetőség.

 

 

8. Kellékszavatosság

 

 

8.1.  A kellékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztató szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Ex-Quintex Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatással arányos árleszállítást, – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő munkanapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 év elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 2 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Ex-Quintex Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított 2 év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Mi a menete a kellékszavatosság kezelésnek?

Töltse ki a Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásról szóló nyomtatványunkat és jutassa vissza címünkre (2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16) a hibás áruval együtt. Kérjük a terméket jól zárható csomagolásban adja fel részünkre. A szállítás díját ez esetben a vevő állja, de amennyiben bebizonyosodik, hogy az árut az Ex-Quintex Kft. adta fel hibásan, úgy utólagosan visszatérítjük a szállítási díjat. Előzetes megbeszélést követően kijavítjuk vagy kicseréljük vagy visszatérítjük az árut és a szállítási díjat mi álljuk. Ha azonban a vevő nem rendeltetésszerű használatából adódott a hiba, úgy a vevő állja a szállítási díjat és igény esetén a javítás díját.

 

9. Termékszavatosság

 

 

9.1.  A termékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztatóban foglaltak szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén az Ön – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  • a termék nem rendeltetés szerű használatából eredő hibák keletkezése esetén
  • vásárlói tájékoztatóban szereplő termékkezelés be nem tartásából eredő hibák esetén

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

 

8.2 Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Mi a menete a termékszavatosság kezelésnek?

Töltse ki a Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásról szóló nyomtatványunkat és jutassa vissza címünkre (2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16) a hibás áruval együtt. Kérjük a terméket jól zárható csomagolásban adja fel részünkre. A szállítás díját ez esetben a vevő állja, de amennyiben bebizonyosodik, hogy az árut az Ex-Quintex Kft. adta fel hibásan, úgy utólagosan visszatérítjük a szállítási díjat. Előzetes megbeszélést követően kijavítjuk vagy kicseréljük vagy visszatérítjük az árut és a szállítási díjat mi álljuk. Ha azonban a vevő nem rendeltetésszerű használatából adódott a hiba, úgy a vevő állja a szállítási díjat és igény esetén a javítás díját.

 

10. Elállás

 

 

10.1. A quintzjeans.hu webáruházban kötött szerződés esetén a fogyasztót az adott megrendelés alapján kiszállított termék(ek) Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolható indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Ha valamilyen okból kifolyólag egy adott megrendeléshez kapcsolódó termékeket különböző időpontokban szállítanánk ki, úgy az elállási jog gyakorolhatóságának határideje az utolsóként kiszállított termék átvételétől számítandó. Elállás esetén a vevő köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni a 2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16 címre, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. A csomag visszaküldésének díját minden esetben a vásárló állja.

A terméket személyesen is vissza hozhatja esztergomi márka üzletünkbe (2500, Esztergom, Rákóczi tér 2/A) számla ellenében. Ez esetben is 14 nap áll rendelkezésére az Ex-Quintex Kft-nek, hogy visszautalja a vételárat. Tehát nem az üzletben történik a vételár kifizetése.

 

 

10.2.  Az előző pont szerinti elállási jog gyakorolható továbbá a termék(ek) átvételét megelőzően is, amit telefonon (+36 30 948 0406) vagy e-mailben (info@quintzjeans.hu) kell jeleznie felénk.

 

 

10.3.  A fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja a jelen ÁSZF mellékletében található elállási nyilatkozat minta kitöltésével és bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

 

 

10.4. Ha a fogyasztó az előző pontban foglaltak szerint eláll az Ex-Quintex Kft.-vel kötött szerződéstől, az Ex-Quintex Kft. a termék visszaküldését követő tizennégy napon belül visszatéríti a termék(ek) árát, beleértve a szállítási díjat is a fogyasztó által megadott bankszámla számra. Amennyiben történt termék csere a vásárlás során, abban az esetben a csere termék kiküldési díja nem kerül visszatérítésre. Abban az esetben, ha a vevő postai készpénzes kifizetéssel kéri a vételár visszatérítését, úgy az utalványdíj a vevőt terheli (Az utalványdíj ára megtalálható a Posta hivatalos oldalán).

 

 

10.5. Az Ex-Quintex Kft. mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

 

10.6. A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a fogyasztó felel.

 

 

9.7. A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Az elállási jog szintén nem gyakorolható olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az elállás menetéről itt olvashat még bővebben>>

 

 

11. Ügyfélszolgálat

 

 

11.1. Az Ex-Quintex Kft. abban érdekelt, hogy a látogatók és vásárlók a legteljesebb mértékben meg legyen elégedve a quintzjeans.hu oldallal, ezért bármilyen kritika, probléma megoldásában érdekelt és minden észrevételt szívesen fogad.

 

11.2. Ügyfélszolgálatunkat az info@quintzjeans.hu email címen, előzetes bejelentkezés esetén a 2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16. címen, vagy a +36 30 948 0406-os telefonszámon érheti el munkanapokon 8.00 és 17.00 óra között.

 

 

12. Jogérvényesítési lehetőségek

 

 

12.1. Panaszkezelés:  Észrevételeit és panaszait kérjük írja meg nekünk az info@quintzjeans.hu e-mail címre, vagy küldje el az Ex-Quintex Kft. 2535, Mogyorósbánya, Fő utca 16. alatti címére, amely egyben a panaszügyintézés helye is.

 

12.2. Az Ex-Quintex Kft. Esztergomi üzlethelyiségében személyes panaszbejelentésre is van lehetőség, a panasz azonnali kivizsgálása ugyanakkor nem biztosított bármely üzlethelyiségben. Ilyen esetben jegyzőkönyv felvételére kerül sor.

 

12.3. Az Ex-Quintex Kft. a panaszra legkésőbb 14 napon belül érdemben írásban válaszol, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, ezen álláspontját megindokolja.

 

12.4. A panasz elutasítása esetén az Ex-Quintex Kft. a fogyasztót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárását.

 

12.5. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

12.6. Amennyiben az Ex-Quintex Kft. és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a panaszkezelés során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:

§  Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

§  Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

§  Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A békéltető testület a meghallgatások tekintetében elsősorban az online ügyintézést részesíti előnyben. A fogyasztó azonban kérheti a személyes meghallgatást is.

A vállalkozásnak 15 napon belül visszajelzést kell adnia a békéltető testület felé a döntés végrehajtásáról, ha ezt a vállalkozás elmulasztja, akkor kötelezően bírságot szab ki a fogyasztóvédelmi hatóság.

 

A Fejér Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.                                                                                              

Telefon: +36 22 510-310

Email: bekeltetes@fmkik.hu

web: https://www.bekeltetesfejer.hu/

 

§  Bírósági eljárás. Ön a vonatkozó jogszabályokban foglaltak szerint jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

§ Kötelező alávetés: Amennyiben a webshop nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak, abban az esetben a fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy a határozatot végrehajtási záradékkal lássák el. Ezt követően végrehajtási eljárást kezdeményezhet a fogyasztó a vállalkozást üzemeltető webshoppal szemben.

§ Költségviselés: Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli, amelynek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. Abban az esetben, ha a fogyasztó kérelmét elutasítják, akkor a felek viselik a saját költségüket.

 

13. Szerzői jogi feltételek

 

 

13.2. A quintzjeans.hu oldalak látogatói nem jogosultak az Ex-Quintex Kft. szerzői jogi alkotásainak felhasználására, így különösen a szerzői jogi alkotások másolására, átdolgozására, fordítására, terjesztésére, harmadik személyek számára történő hozzáférhetővé tételére. A szabad felhasználási esetek vonatkozásában a szerzői jogi törvény rendelkezései irányadóak.

 

13.3. Az Ex-Quintex Kft. által kezelt adatok védelme érdekében alkalmazott eszközökre és intézkedésekre vonatkozó rendelkezéseket az „Adatkezelési Nyilatkozat” tartalmazza.

 

14. ÁSZF hatálya

 

 

14.1. Az ÁSZF időben a hatálya alatt létrejött adás-vételi szerződésekre terjed ki. Az ÁSZF új (módosított) általános szerződési feltételek kibocsátásával veszti hatályát az ezt követően megkötésre kerülő adás-vételi szerződések vonatkozásában. Az Ex-Quintex Kft. fenntartja a jogot a jelen ÁSZF bármely időpontban történő módosítására, ugyanakkor törekszik arra, hogy erre minél ritkábban kerüljön sor. Új ÁSZF kibocsátása a jelen ÁSZF hatálya alatt létrejött adás-vételi szerződéseket nem érinti, tartalmukat nem módosítja.

 

 

15. Záró rendelkezések

 

 

15.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott rendelkezésekre a magyar jog szabályai irányadóak, különös tekintettel az alábbi jogszabályok rendelkezéseire:

  •  2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet -  fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről (Fgytv.);
  •  2000. évi C. törvény – a számvitelről (Számv. tv.);
  • 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker. tv.);
  • 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);
  •  2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.).

 

 

16. MELLÉKLETEK

 

1. Elállási nyilatkozat minta letölthető itt>>

2. Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásról letölthető itt>>

 

Elállási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett :

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az  alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében : 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja :

A fogyasztó neve: 

A fogyasztó címe:

A fogyasztó bankszámla száma, ahová visszautalhatjuk a vételárat:

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

Kelt.: 

Tartalomhoz tartozó címkék: ÁSZF